در پی رسوایی‌های متعدد فیس‌بوک و کاهش محسوس کاربران این شبکه اجتماعی، مارک زاکربرگ با از دست دادن 18.8 میلیارد دلار از ثروتش تنها در 2 ساعت از جایگاه چهارم ثروتمندان جهان به جایگاه هشتم سقوط کرد.

در پی رسوایی‌های متعدد فیس‌بوک و کاهش محسوس کاربران این شبکه اجتماعی، مارک زاکربرگ با از دست دادن 18.8 میلیارد دلار از ثروتش تنها در 2 ساعت از جایگاه چهارم ثروتمندان جهان به جایگاه هشتم سقوط کرد.

موسس فیس‌بوک تا قبل از این با داشتن 84.2 میلیارد دلار، چهارمین فرد ثروتمند جهان بود. پس از آنکه فیس‌بوک مورد اتهام همکاری با سازمان‌های جاسوسی برای نقض حریم شخصی کاربران در فضای مجازی قرار گرفت، ارزش سهام این شبکه اجتماعی 150 میلیون دلار سقوط کرد. این مبلغ از ارزش سهام، معادل 16 درصد از کل سهام فیس‎بوک است. کاهش میلیونی سقوط ارزش سهام فیس‌بوک تنها در 18 دقیقه رخ داد و ارزش سهام را به 63 میلیون دلار رساند.

مجموع کاربران فعال فیس‌بوک 2.23 میلیارد نفر در ماه است البته تحلیل‌گران تا تعداد را تا 2.25 میلیارد نفر نیز پبش‌بینی کرده‌اند. کاربران فیس‌بوک در اروپا پس از وضع قوانین جدید حفاظت از حریم خصوصی در این شبکه اجتماعی از 377 میلیون نفر به 376 میلون نفر کاهش یافت. کاهش ارزش سهام فیس‌بوک و هشدارهای مدیران شرکت، سرمایه‌گذاران این شبکه اجتماعی را به شدت عصبانی کرده است.

یکی از تحلیل ‌گران بازار بورس ایالات متحده کاهش ارزش سهام فیس‌بوک را امری ناگزیر داست ولی با ابراز امیدواری این روند کاهشی را تمام شده خواند و صعود دوباره فیس‌بوک را در آینده پیش‌بینی کرد. برخی از کاربران فبس‌بوک برنامه‌های حفظ حریم خصوصی این شبکه را غیر قابل اعتماد خواندند و برنامه جدید GDPR را همانند گذشته بدون هیچ کارایی دانستند. فروش اگهی در فیس‌بوک در سه ماهه اول سال جاری میلادی 42 درصد افزایش یافت و مبلغ کل حاصل از فروش آگهی را به 13.04 میلیون دلار رساند ولی پس از رسوایی‌های متعدد فیس‌بوک، با کاهش 50 دصدی، سود مبلغ فروش آگهی به 7.37 دلار رسید.

به گزارش کارشناسان فیس‌بوک در ماه‌های اخیر به جز رشد نچندان زیاد تعداد کاربران در اروپا فیس‌بوک هیچ‌گونه افزایش کاربری در ایالات متحده و جهان نداشته است. مارک زاکربرگ با شرح برخی از برنامه‌های آینده فیس‌بوک به کاربران و سرمایه‌گذاران گفت: جامعه کسب و کار ما به سرعت رشد می‌کند.